måndag 29 oktober 2012

Vi minns väl alla första gången

För 32 år sedan gick jag på mitt livs första riktiga date (även om vi inte kallade det för det på den tiden). För säkerhets skull var det en så kallad dubbeldate. Min kära vän Nettan och jag hade på något underligt vis fått de där snygga killarna i grannklassen att bjuda oss på bio.

Eller de bjöd säkert inte. Så gjorde man inte på 80-talet. Konstigt nog minns jag inte vad vi såg, jag minns inte heller om vi åt något innan eller inte (en kvalificerad gissning är dock att fyra 13-åringar nog slog till på varsin Big Mac Co på den tiden). Mest minns jag nog spänningen inför.

Faktum är jag nästan har glömt grabbarna också. Men Nettan finns kvar. Och idag var vi på date igen. På bio. Med varsin sjuåring som i somras deklarerade att de var kära i varandra. Och som nu bestämt att de ville gå på bio. Nettan och jag var mest ett nödvändigt ont. Vi fick sitta på varsin kant.

Den här gången kommer jag att komma ihåg filmen (Hotell Transylvanien), och maten efteråt (revbensspjäll) och sällskapet. Frågan är vad Alma och William kommer att minnas av sin första träff? Jag tror faktiskt att den avslutades med en puss (fast säg inget för jag tror att det är lite hemligt). Det kanske min gjorde också, men borde jag inte komma ihåg det då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar